Prumerny proud u spinane zateze

Josef Nechvil josef.nechvil at medicon.cz
Tue Jun 27 13:02:09 CEST 2000

> Asi jsem se trochu zamotal do pojmu. Abych to osvetlil - potrebuju zjisti,
> kolik ta zatez skutecne odebere z kapacity vybijene baterky a to tak, aby se
> to dalo merit pomoci pomaleho A/D prevodniku.

Tak to te zajima stredni hodnota. Muzes to udelat tak, jak to dela
Ing. Budinsky ve svem merici kapacit akumulatoru.
Ten integruje napeni prochazejici bocnikem a kdyz naintegrovane napeti
prekroci urcitou mez, tak to napeti vynuluje a vygeneruje pulz do citace.
Takze to pak generuje pulzy v zavisloti na prochazenjicim proudu.
Cim vetsi proud, tim vetsi frekvence pulzu.
Na citaci mas pak zmerenou kapacitu baterie prip dodanou kapacitu
pri nabijeni.
Tebe bude zajimat pouze ten integrator (OZ, odpory, kondenzator).
Pokud te zajima jen ta stredni hodnota napeti, tak by jako dolni propust
stacil jen kondenzator s odporem. To by na vyhlazeni napeti na bocniku melo
bohate stacit.

Josef