Uprava spinaneho zdroje

Vilém Hlošek vilem.hlosek at atlas.cz
Sun Jun 11 22:31:09 CEST 2000

Ahoj.
U tìchto zdrojù je vìt¹inou pou¾itej obvod UC3842. Je vedle nìj kondik okolo
47uF, kterej se pøi startu zdroje napájí z 300V pøes odpor okolo 120k. Pøi
startu má IO minimální spotøebu a kdy¾ se napìtí zvìt¹í nad asi 15V IO
startuje a chvíli je napájenej z elitu a jak zdroj naskoèí napájí se IO z
vinutí na transformátoru. (viz dokumentece od IO) Z tohoto dùvodu není mo¾né
provozovat tyto zdroje ve velkých rozsazích výstupních napìtí. (IO se pøi
malých výstupních napìtích nestaèí napájet a pøepíná se do rì¾imu s nízkou
spotøebou - "klepe") Jinak se zdroj s tímto IO øídí komparátorem který
porovnává proud primární cívkou (odpor s nízkou hodnotou mezi zemí a fetem)
a vstupním napìtím pøímo z napájecího obvodu (napø. Sat Amstrad), nebo pøes
optoèlen s TL431 (napø monitory, zdroje k notebookùm). Kdy¾ jsem døiv tyto
zdroje zaèínal opravovat tak jsem je napájel z externího zdroje a pøes trafo
jsem pomalu zvy¹oval napìtí a¾ na 220V st. a zdroje fachèily u¾ od asi 50V.
Zkusil bych ten IO napájet z extra trafa, ale je to na pová¾enou proto¾e to
napájení z vinutí impulzního trafa je dobré napø. pøi zkratu na sek. stranì
zdroj nenabìhne jen "klepe", proto¾e IO není dostateènì napájen.
(netestováno s regulací na sek.). Ov¹em tyto ùpravy jsou na pová¾enou,
jeliko¾ (jak u¾ tady nìkdo napsal) tyto zdroje jsou navr¾eny pro specifické
podmínky (asi by to dost høálo,cena.slo¾itost atd.). Já osobnì bych to øe¹il
(pokud bych tyto zdroje chtìl mermomocí pou¾ít) nastavit ten zdroj na tìch
24V a za nìj bych pou¾il bych nìjaký Step-Down pulsní IO s regulací. Vilém.