RELE v PC

SSOU Vodochody s.r.o. ssouvodochody at mbox.vol.cz
Wed Aug 29 16:21:43 CEST 2001

Jo - NT vydrzi dlouho (stejne jako NOVELL, nebo LINUX /kdyz je dobre
nastaven/). Relativne jednoducha a robusni aplikace ale muze bezet v DOSu
bez problemu taky treba roky (zalezi na tom co vsechno dela a na cem bezi -
a tady pobezi na HW, ktery byl predtim spolehlivy i pod WIN95) - myslim, ze
to nema cenu nejak moc diskutovat - v tomhle uz je vesmes rozhodnuto. S
woknama by byly jen potize, protoze to nebude mit vubec zadnou klavesnici (o
mysi ani nemluve), veskere ovladani pujde pres cca 6 tlacitek a ctecku
karet. Algoritmus bude takovy, ze vse pobezi jen v male smycce, kde se bude
zobrazovat cas, zapinat a vypinat zvoneni a bude se jen pravidelne
odskakovat do procedur, ktere budou zase hned koncit - zadne rezidentni
rutiny, zadna preruseni a podobne, (jen tohle udela 99% spolehlivosti - chce
to jen trochu programatorske vynalezavosti a skromnosti). Jo a mimochodem -
DOS klidne resnu natvrdo pres hlidaci obvod (kdyz se program nebude
previdelne hlasit - takovy HW watchdog by se urcite dal udelat za par
kacek).

Nemam moc v lasce megalomany, kteri kvuli kdejake prkotine navrhuji systemy
stylem "kanon na vrabce". Kde jsou ty zlaty casy ZX-SPECTRA, kdy se do jeho
mizive 48 kb pameti vesel cely system pro desktop publishing a jeste zbylo
na data (cesky program DESKTOP /pro pametniky/). Tenkrat jeste zili
opravdovi programatori - dneska je na program "HELLO WORLD" potreba 200 Kb
kodu, OLE, DIRECT X, 17" monitor a ja nevim co jeste...............

O cem muzeme diskutovat je puvodni dotaz (tedy zda to spinani rele ci
vyhazovace karet nebude delat bordel a jak zabezpecit, ze to sepnuti opravdu
nebude problemove). Aplikace bude psana na miru (da se rici i tomuto HW),
takze resit zda ten ci onen port je snadneji ci mene snadneji ovladatelny,
nebo ze se u nejakeho exemplare vyskytl problem s napetim pri logicke "0"
nema myslim moc cenu - me je vesmes jedno, jestli budu programovat ten ci
onen a prizpusobim se i jeho chovani (pokud by se nechoval standardne - jako
ze tento se chova). Navic je dost dobre mozne, ze mezi PC a okoli vrazim
rovnou jednocipa a pripojim ho na seriovy port pres MAX232 (a nebude vubec
co resit).

V.Wagner