fotky z kamery

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik at mirnet.cz
Mon Aug 27 22:55:55 CEST 2001

Nazdar,
Obcas potrebuju udelat fotku pro umisteni na internet a nechce
se mi fotit, cekat na vyvolani a skenovat. Obycejna videokamera
ma sice dostatecne rozliseni, ale...
Chtel bych vedet, jak pracuji karty pro digitalizaci
videosignalu. Kamarad mi digitalizoval obrazky z kamery a na
zastavenem obrazu bylo videt nejen ze je to velmi zkomprimovane
JPG (duhove okraje ploch), ale casto tam neco interferovalo z
radkama. Nevim zda ta komprimace jde vypnout, nebo to ta karta
komprimuje vzdycky. Dale by mne zajimalo, jestli ten prevodnik
je synchronni s barvonosnym kmitoctem (asi ne, od ceho tam byly
nektere radky skoro cerne). Pred delsim casem se prodavaly
karty, ktere umi z videa pouze odchytit staticky obrazek. Nevim,
zda se jeste neco takoveho da sehnat a pokud ano, jestli to bude
kvalitnejsi. Taky jsem uvazoval o rychlem prevodniku, ktery bych
zasynchronizoval na 4 nasobek barvonosneho kmitoctu, obrazek
nacpal do pameti a az v pocitaci dekodoval barvy. Je to ale
spousta prace a nerad bych delal neco, co uz je nekde hotove.
Zeptam se jeste jinak: Muzete mi nekdo doporucit nejakou kartu,
ktera z videa odchyti jeden snimek ve slusne kvalite (nejlepe v
.BMP)?
Andel