Lze zamerit mobil?

Vena Kovar vkovar at zlatestranky.cz
Mon Aug 20 08:38:14 CEST 2001

Mobil ma informace nejen o "sve" zakladne, ale i dalsich, ktere jsou v tu
chvili v dosahu. Podle typu je to 1 az snad 8 dalsich. Pro tu hlavni i pro
vsechny ostatni ma jejich Cell Id, cili unikatni identifikator a vzdalenost
po kroku cca 500 m. Ta vzdalenost je tu kvuli casovani, mobily jedou v dost
rychlem casovem multiplexu, na ktery ma vliv i vzdalenost.
Pokud dokazete mobil presvedcit, aby ty informace vydal, a dokazete je
pomerne jednoduchym zpusobem vyhodnotit (se znalosti polohy tech zakladen)
mate polohu mobilu. V podstate je to deskriptvni geometrie. Presnost se
pohybuje zhruba od 1 km do 10 m, zalezi na mnoha okolnostech, jako je mistni
usporadani terenu, pocet mobilem sledovanych zakladen, atd.
Paegas ma toto pomoci SIM toolkitu v mobilech a dalsich technologii v
provozu oficialne. Je bohuzel potreba cca 50 KKc na strane klienta, aby
videl mapu a v ni polohu mobilu. Samotne zamereni polohy je zpoplatnovano,
relativne dost a musite byt opravnen pro ten konkretni mobil pozadovat
zamereni polohy.
Eurotel cosi pripravuje, ale ofiko se zatim nic nevi.
Oskar je zrejme uplne mimo.

Zamereni nouzoveho volani v CR trochu funguje. Sama sit spojuje ty volani
podle kraje, odkud je volano. Kdyz jsem hodil auto pres boudu na 160 km D1
(coz je vysocina), dostal jsem se mobilem na krajskou Policii Brno, odkud
mne spojili s dalnicni sluzbou.

Vena Kovar