vodotrysk

Ales Filip afilip at gmx.net
Mon Aug 13 20:50:27 CEST 2001

Hello konference,

  Odpoledne jsem se byl podivat v Baumaxu, a zaujala me tam jakasi
  fontanka. Zjednodusene to vypadalo jako talir (skleneny, mlecny,
  tvarovane okraje). V nem nalita voda, uprostred strikal vodotrysk a
  vedle jakoby sibenice, a pod ni visel kousek mramoroveho plochace
  (naplocho). Pod tim plochacem byla potopena jakasi krabicka, ze
  ktere koukal neco jako vykonovy odpor, o prumeru cca 1cm, a delce
  cca 2cm. Ten "odpor" byl vodorovne a potopeny presne do pulky, takze
  pulka byla pod a pulka nad vodou. Mel teplotu tak 30"C (prst). Na
  tom by zatim nebylo nic divneho, ale z toho talire se VALILA PARA,
  ktera klesala dolu. Musel jsem do toho nekolikrat fouknout, abych
  videl do te vody a stejne se ta para po nekolika sekundach valila
  dal, jako by se nechumelilo. Jeden drat vedl dolu do te krabicky, ve
  ktere byl ten odpor a cerpadlo pro vodotrysk, a druhy drat nahoru do
  te sibenice s kamenem. Kdyby to nestalo pres 6000Kc, tak bych to
  snad koupil.

--

Ales Filip    <afilip at gmx.net>
Kutna Hora    Czech Republic