Tvorba plosneho spoje

Cihak at dkv.lbc.cdrail.cz Cihak at dkv.lbc.cdrail.cz
Mon Aug 13 13:40:12 CEST 2001

V tom dotazu chybi dve podstatne informace. Cim to bylo namalováno (jakou
barvou) a cim to bylo leptáno.

Ja jsem leta pouzival kapalinu pro malovani plosnych spoju - takovou tu
cervenou, lepivou. Prodavala se jeste za komancu - ted maji neco podobneho
napr v GM, ale nevim, zda to je to same. Pouzivam stale tu puvodni a vypada
to, ze s ni budou malovat jeste mi prapravnuci :-)). Pro leptani smes 3%
peroxid vodiku + kyselina solna z drogerie v pomeru 1:1. Ten roztok je dost
agresivni i vuci barve a nevydrzi to kazda.
Velmi dulezita je priprava desky pred kreslenim. Ja ji vzdy nejprve vylestim
do zrcadloveho lesku silichromem. Deska zustane nepatrne mastna a barva se
nerozpiji.
Kdysi jsem zkousel technicka pera a nefungovalo to s nima - bublinky -
podlepravalo se to. Musel jsem prejit zpet na bezna otevrena trubickova pera
- s nimi to funguje.
Desku se opatrne polozi na hladinu leptaciho roztoku (leptanou stranou do
roztoku). Ona zustane plavat na povrchove blance a lepta se daleko rychleji
(neptejte se me proc). V roztoku to musi zustat co nejkratsi dobu - driv
nebo pozdeji to zlikviduje i tu barvu.
Nejtenci caru pouzivejte 0,5mm - tenci se podleptaji - lepsi 0,8mm.

Ted pouzivam fotocestu - problemy stejne, jen to neni nutno malovat rucne a
lze jit na cary cca 0,3mm.