Odpudzovac komarov

Jaroslav Lukesh lukesh at k-net.cz
Thu Aug 9 08:25:35 CEST 2001

| Odesílatel: źubomír Leňko <Lubomir.Lenko at sct.sk>
| A nenasla by sa nejaka schema (toho Vaseho) odpudzovaca komarov ...

Bohuzel, ja mam schema jen kdyz to delam, pak nekde pri uklidu zmizi
(vetsinou mi uklidi manzelka driv, nez to stihnu sam). Ale vsechno co jsem
delal si principialne pamatuji vcetne kritickych mist pri navrhu, takze
neni problem udelat schema znovu (a vetsinou lepsi, nebot clovek s odstupem
casu ma jednak vice zkusenosti a potom neni zatizen konkretnim problemem).

Takze ten treti model na tuzkovku (v epoxidem vyztuzene krasne drevene
krabicce od sirek s poutkem a dirou k menici) byl slozen ze dvou oscilatoru
(multivibratoru ze dvou tranzistoru), jeden kmital zhruba na 7 khz, ALE se
stridou tak aby maximum urovne bylo na treti harmonicke (stridu si
nepamatuji, ale jde to spocitat ci overit FFT analyzou), menic piezzo
(nutno vybirat, experimentoval jsem i s paralelne zapojenou tlumivkou pro
zvyseni vykonu, ale uz si nepamatuji, jestli jsem ji tam nakonec nechal ci
ne) a byl rizen (tak aby ho to pri zapinani/vypinani pozvolne!!!
preladovalo) dalsim MV s kmitoctem asi 2Hz a opet stridou takovou aby ten
prvni byl zapnut jen na zlomecek vteriny.

Bylo to sice slyset, ale clovek si na to brzo zvykl a zvuk ignoroval (pokud
ho ignorovat chtel). Odplatou bylo, ze komari samicky se na nej vykvakli.

Jo, uz jsem si vzpomnel, nechal jsem to ve sklepe odhanet mysi, ale uz jme
par let odstehovani :-((( To me teda vzalo, ach jo.

Jen tak mimochodem, pokud tohle uvidim v nejakem casopise, budu se moc
zlobit.

Zdravi

                   Jaroslav Lukesh
Winmodems, Winprinters, Winscanners, etc. are not supportable
under linux[...] In the United States it is illegal to sell a
linux distribution that supports these devices.
			 Linux + Windows HOWTO v0.1.0 1999-11-04