ICOM T7

kice at 11.sk kice at 11.sk
Mon Aug 6 16:04:04 CEST 2001

Pani doslo asi k nedorozumeniu. Paraglidisti pouzivaju dvojmetre,
ale nie v amaterskom pasme. Nejde ani o problem ci ide, alebo
nejde o radioamaterske spojenie. Oni nemaju volaciu znacku a tak
by tam asi dlho nemohli fungovat. Radioamateri totiz funguju ovela
lepsie ako vsetky statne kontrolne urady dokopy. (Dokazom je aj
tato diskusia, ktora sa netyka mojej otazky)

Situacia je nasledovna:
Je jasne, ze pri tomto sporte je komunikacia velmi vhodna, niekedy
az zivotne dolezita. Pouzivame mobilne telefony, pretoze mobil ma
kazdy. Ma to svoje vyhody aj nevyhody.........

Mohli by sme pouzivat letecke pasma. Problem - prilis drahe radio.
(nie som si isty, ci je to jediny problem, proste sa to nepouziva)

Pouzivaju sa frekvencie okolo amat. dvojmetroveho pasma, aby sa
dali vyuzit cenovo dostupne radia a aby boli amateri kludny.
Tieto frekvencie nie su oficialne (s vynimkou LAA SR ), ale
telekomunikacny urad o nich vie a toleruje to. (zial zijeme na
Slovensku, v Cechach je to "jak by smet")
Pre zaujemcov blizsie info tu:
http://www.pgmistral.cz/cept.html
Sam som sa pokusal iniciovat Letecku Amatersku Asociaciu
(organ, ktory nam vydava pilotaky, technicaky, zakonne poistne...)
nech vybavi legalne nejaku vhodnu frekveniciu, ale ... zijeme na
Slovensku.

Vie mi niekto poradit, ako postupovat pri kupe tohoto pristroja.
Alebo si myslite, ze nemame narok na radiove spojenie??

BTW: Ako by reagovali radioamateri, keby som ich napr. zraneny v
lese poziadal o pomoc v ich pasme a neohlasil by som sa volacou
znackou?

Kice
Kice
mailto:Kice at 11.sk