Casove obmedzenie

Jozef Maslík jozefmaslik at nextra.sk
Tue May 15 03:48:32 CEST 2001

Zdravim !

Take nieco sa neda vyrobit. Ani pristup ktory zvolili tvorcovia
autocadu(myslim ze to je ten soft) vyzadujuci minimalne pri kazdom spusteni
autentifikaciu cez inet nie je nezdolatelny. Hardverovy kluc je tiez
onicom - vzdy sa da obist a ak nahodou nekdo silou mocou chce mat kluc tak
si ho zozenie, resp. vyrobi kopiu.

Ak pod dorobenim myslite prirobenie ochrany k existujucemu
(prekompilovanemu) programu, tak sa na to rovno vykaslite, pretoze bez
zdrojakov nic nespravite.

Mozno by pomohlo inspirovat sa elektornickou licenciou od fy globetrotter
software (FLEXlm) - umoznuje licencovanie pomocou suboru alebo kombinovane
aj cez server(tusim). Pouziva ju vo svojom softe napr. xilinx, aldec, ...
Pouzivaju sifru (asi RSA algoritmus) ktorou je zakodovane cislo licencie,
datum
vyprsania, verzia, produkt, ... To sposobi ze vygenerovanie spravnej
licencie je viacmenej nemozne, ale naburanim kodu sa to da obist.
Uvedene produkty testuju licenciu dost casto, asi kazdy modul programu ju
kontroluje.
Ak by ste este pridali aj kontrolu crc casti programu, hlavne
kniznice ktora dekoduje a testuje licenciu, skomplikovali by ste vyrobu
cracku ale k znemozneniu kraknutia to taktiez nevedie.