LCD versus CRT

Pavel Hudecek phudecek at tiscali.cz
Sat Mar 8 19:10:46 CET 2003

Výhody LCD oproti CRT:

1. nebliká - nižší únava očí.
2. rovný
3. dokonale ostrý
4. minimální spotřeba proudu
5. lehký
6. nevýbušný (když se rozbije CRT, není dobré stát poblíž),
7. vyzařování škodlivých záření nemusíte vůbec brát v úvahu,
8. po zapnutí/odsleepování skoro okamžitě uvidíte obraz (otázka je,
proč vůbec LCD vypínat/sleepovat:-))
9. Nikdy jej nemůže poškodit nevhodné nastavení obrazu.

Nevýhody LCD oproti CRT:

1. Starší typy jsou pomalejší (nový takový nekoupíte).
2. Pokud použijete rozlišení, které není soudělné s jeho
fyzickým rozlišením, budou pixely různě velké
(u fyz. rozlišení od 1024x768 si toho nemusíte ani všimnout).
3. Vyšší cena (to se brzy obrátí).
4. První den máte dojem, že je prohnutý (brzy si zvyknete a pak
Vám budou "normální" monitory připadat nechutně vypouklé:-))

Výhody zřetelně převažují, hlavní je evidentě příjemnější
práce a tudíž vyšší výkon pracovníka před monitorem
sedícího. 2 a 3 jsou naprosto zásadní při grafice.

Pavel Hudecek
http://www.diametral.cz

Od: <dasl at tchibo.cz>