joystick interface

tsveta at centrum.cz tsveta at centrum.cz
Sat Mar 8 18:49:42 CET 2003

Zdravim,
ac vecny amater, nikdy jsem nenavrhl vlastni konstrukci, byt i tu
nejjednodussi. Ted me ale osvitila myslenka a narek vsech
pocitacovych nostalgiku ohledne nedostatku joysticku pro 8bit
pocitace. Rozhodl jsem se tedy stvorit jednoduchy interface mezi
PCjoystickem a 8bit pocitacem. U starych pocitacu je resen joystick
jen jako sada spinacu. Naproti tomu je u PC joy. pouzito k detekci
smeru dvou potenciometru, kazdy pro jinou osu. V klidove poloze maji
50KOhm v krajich 0 respektive 100KOhm.

Snazim se navrhnout interface co nejjednoduseji a nejlevneji. Problem
taky bude s potrebnou kalibraci interfacu na joystick a nastavenim
citlivosti kdy ma dojit ke spusteni. Klidova poloha je 50KOhm a
citlivosti je potreba nastavit aby doslo ke spojeni treba pri 40 a
60KOhm nebo napr 30x70 dle potreb uzivatele. Napadlo me pouzit dva
okenkove komparatory LTC1042, pro kazdou osu jeden, a nastavovat
citlivost a kalibraci zmenou referencniho napeti. Bohuzel cena
jednoho obvodu je cca 130Kc. Nevedel by nekdo poradit nejake jine
reseni daneho problemu treba jen z diskretnich soucastek?
Predem dekuju za napady ci pripominky