Fotocesta

tsveta at centrum.cz tsveta at centrum.cz
Wed Mar 5 16:36:03 CET 2003

Kdyz tu stale slysim dokola pojednani okolo vyroby DPS fotocestou,
rozhodl jsem se taky prispet svoji troskou do mlyna. Kdysi se mi
dostal do ruky nefunkcni skener UMAX vista S8. Rozhodl jsem se do nej
zabudovat UV zarivky a pouzivat ho pro osvit. Kompletne jsem ho
vykuchal a pouzil jsem jen holou skatuli. Kde byla puvodne
elektronika tam jsem zamontoval tlumivky a startery. Pod vrchni sklo
jsem namontoval plech jak nejniz jen sel dat abych zachoval rovinu.
(cca 4-5 cm pod sklo). Na nej jsem pak namontoval 7 6W zarivek.
(delka zarivek asi 15cm). Zvolil jsem je protoze byli pro me lehce
dostupne. Nasel jsme je na nejakem ceskem internetovem obchodu se
soucastkami. Byl to muj prvni pokus a jelikoz jsem vubec netusil
jestli 6W bude stacit a jestli to projde skrz sklo, docela jsem to
predimenzoval. Stacilo by mnohem mene zarivek. K uchyceni predlohy
nepouzivam zadnou vyvevu, bohate u tohohle reseni staci polozit
predlohu a cuprextit na sklo a poradne to zatizit. Vysledky jsou
skvele. Nikdy se mi to nepodsvitilo. Samotny osvit trva 3-5 min.
Samozrejme tohle reseni ma i sve nevyhody. Prvni je ze UV zareni
sviti vsude kolem, reseni by bylo vyrobit jeste nejaky kryt na
skener.. atd. Ale to uz necham na kazdem z vas. Dasli nevyhodou je
znacne zahrivani uvnitr skeneru. Pro praci kolem 20min je to v pohode
ale pokud by jste ho chteli pouzivat dele, je nutne vnitrek nejak
chladit, treba vetrakem. A posledni nevyhoda je maximalni velikost
pouzitelne cuprex. desky, ktera je "JEN" A4. A mozna trochy horsi
skladnost. Doufam ze to nekomu pomuze treba byt jen pro inspiraci.