HW klic

Jiří Krul jKrul at seznam.cz
Tue Mar 4 10:03:19 CET 2003

Mozna to chtelo napsat o jaky jde SW a kdo je vyrobcem onoho HW klice.
Z techto informaci uz pak lze dojit k nejakemu zaveru, mozna :-)))

Jinak se vetsinou postupuje pri reseni problenu s hw klicem obracene tj.
upravuje se sw tak aby byl spokojeny s kazdou tj. i zadnou odpovedi
od hw klice.

Vypada to slozite, ale nekdy je to az prekvapive jednoduche. Vzdy me
fascinovali tvrzeni "reverznich inzenyru",  ochrana hw klicem z programu
A...CAD, cas potrebny k nalezeni a odstraneni ochrany 15min apod. Rikal jsem
si bud kecaji nebo mi neco unika.
Nedalo mi a recetl jsem si par tutorialu o podobne zajmove umelecke cinnosti
a zkusil jsem se podivat na trial verzi jednoho velkeho CAD pro elektroniku
Pxxxxx.
Postup v kostce.
1.Vetsina funkcionality pro jednotlive moduly programu je ulozena v jedne
velke dll (jedna pro kazdy modul celkem 3), proc by tam tedy nebylo i
sledovani zda tial period expired, ze .
2.Pomoci programu Win32Dism lze ziskat krasny zdrojak v asm problem je z 6MB
zdrojaku mate cca 90MB kodu, na prvni pohled k nicemu :-((.
3.Jak najit to co potrebuji, lze se orientovat podle hlaseni, ktere program
vypise kdyz vyprsi trial verze a hledat text tohoto hlaseni, v tomto pripade
to bylo velice jednoduche hledany text trial expired se v textu vyskytoval
2x a prislusne vyhodnocovaci rutinya mely cca 30byte a vracely 1/0.
Pomoci nejakeho hex editoru zmenite prislusne misto zdrojaku tak aby se vzdy
vracena 0 a ejhle ono to funguje.

Nikdy jsem to nedelal a trvalo mi to cca 2 hodiny.

Pro nejpouzivanejsi he klice, lze na netu najit vice ci mene zdarile navody
jak postupovat.

Proc ten sw neni chranen lepe ? Najdou se i vyrazne slozitejsi postupy,
problem je ze vzdy, v nejakem okamziku, musi byt v PC, byt treba jen v
pameti, vice mene otevreny kod (jinak by ten program nemohl fungovat} a vzdy
se najde nekdo kdo to obejde. Rozumne firmy to uz vedi a soustredi se na
sluzby poskytovane s programem, ktere maji uzivatele prilakat a ne na hw
klice, ktere maji uzivateli zneprijemnovat zivot.
Zajimave je ze v USA se prakticky HW klice nepouzivaji.
Duvod, moznost efektivne dodavatele sw zalovat o nahradu skody, kdyz v
dusledku poruchy hw klice neco prosvihnu. Viz pravomocny rosudek, kdy
vyrobce znameho CAD byl nucen  projekcni firme uhradit cca 5.000.000 USD
jenom proto, ze v prubedu 3 tydnu nebyl schopen dodat novy hw klic za vadny,
v dusledku cehoz firma nemohla vcas predat svuj projekt do souteze (v ktere
ani nemusela uspet).

Hi