Robot Karel - brain storming

Aigor aigor at okubk.cz
Mon Mar 3 08:59:49 CET 2003


A co takhle udela Karla trochu netradicne. Pokud bych si chtel hrat se
stavenim zdi, sel bych na to obracene. Karel by se dal realizovat jako
spise pojezd zaveseny shora na osach X,Y, odkud by pokladal drevene
kostrky do mapy mesta.
Pri klasickem pohybu by se pohyboval tesne nad urovni polozenych kostek
a protoze by si samozrejme pamatoval kde je jak vysoka zed, odmitl by
kostky borit.
Cenove ani konstrukce mi to neprijde az tak nedostupne, jen by to nebyl
chodici robutek jak ho zname z monitoru, i kdyz.. principialne snad :-)

Zatim me nenapada jak treba resi podavani/ukladani kostek z nejakeho
zasobniku...?

Aigor

Snail Instruments wrote:
> 
> To jsem takhle jednou v nedeli nemel co na praci, tak me napadlo udelat robota Karla v realu.
> 
> Program by se interpretoval v PC a robotovi by se posilaly zakladni prikazy. Robot by zpatky posilal informace o zdi, znacce a severu. A take dokonceni pohybu...
> 
> Mechanicky vozitko se dvema krokovyma motorkama, mozna by se dal castecne vyuzit Merkur. Robot by jezdil ve meste ohranicenem drevenymi kvadriky. Prenos prikazu z PC pres RF moduly 433MHz, nebo infra. Detekce zdi by byla IR-LED + IR prijimac vpredu ve smeru jizdy. Napad ma ovsem par mezer.
> 
> Robot by pri pohybu spolehal na krokove motory, nemel by zadnou zpetnou vazbu o skutecne poloze.
> 
> Jak detekovat sever.
> 
> Jak pokladat (a detekovat) znacky. Napadlo me, ze by podklad mesta byl treba z mlecneho plexiskla a pod kazdym ctvereckem by byla ledka, ktera by se rozsvitila (opet treba pres IR nebo RF). Jenze ve meste 10x10 ctverecku je vsechno krat 100, to je hned z kazde desetikacky tisicovka... Mozna kdyby mesto melo take svuj prijimac, rozsvitilo by prislusnou LED na prikaz Karla.
> 
> Nebo neco jineho, co by nahradilo sever a znacky.
> 
> Seznam zakladnich prikazu a podminek:
> Krok
> Vlevo v bok
> Poloz
> Zvedni
> Je zed
> Je sever
> Je znacka
> 
> J. Hanzal




More information about the HW-list mailing list